فناتيک های واشنگتن يا فناتيک های تهران و قم؟
جهانشاه جاويد در مجموعه 40 عکس-نوشته درخشان خود که پر از نکته بينی های ظريف است می نويسد: بوش وقتی که چندان هم دارای اعتماد به نفس نبود حمله به افغانستان را آغاز کرد و پس از آن به عراق را. حالا که در دور دوم رياست جمهوری اش اعتماد به نفس يافته و می داند چه می کند و واکنش دنيا را هم سنجيده است و نيروهايش هم در منطقه است حمله به ايران را می تواند با خيال راحت تر برنامه ريزی و اجرا کند. حمله ای که وقتی آغاز شد بی گمان دموکراتهای آمريکايی نيز از آن پشتيبانی خواهند کرد. بعد از انتخابات عراق صحنه عوض شده است و ديگر آمريکايی ها تصويری منفی از حضور کشورشان در عراق ندارند. اما برای ما ايرانيان انتخاب ميان آزادی و استبداد نيست که مطرح است. آنچه واقعا وجود دارد انتخاب بين فناتيک های واشنگتن يا فناتيک های تهران و قم است.
ماه کاشغر
شب رفتم گردشی کوتاه در بازارچه نزدیک هتل. با خود قرار داشتم که شب بازار را هم ببینم. ساعت 10 شب غروب می شود. پس
